Jeśli prowadzisz swój biznes już od jakiegoś czasu, ale nie przynosi on zamierzonych zysków, powinnaś się zastanowić, gdzie leży błąd. Przedstawiam Ci 5 wskazówek, które pomogą Ci rozwinąć go, przy poświęceniu niewielkich nakładów finansowych.

  1. ukształtuj nowe nawyki – zwróć uwagę na to, by nie robić tego chaotycznie. Nie omijaj najważniejszego kroku do efektywnego działania, jakim jest stworzenie harmonogramu, w którym opiszesz swoje cele i określisz terminy, w których zamierzasz je osiągnąć. Może się wydawać, że jest to mało istotny element, dla wprowadzenia zmian, aczkolwiek w rzeczywistości dobry plan to podstawa. Bez odpowiednio stworzonego harmonogramu, działa się po omacku.
  2. próbuj nowych strategii – zastanów się, jakie działania pozwolą Ci się skutecznie wyróżnić, wejść na wyższy poziom świadczenia usług. Skoncentruj na swoich realnych problemach,
  3. rebranding – w zakresie zmiany identyfikacji wizualnej (czyli zmianie logo, layoutu, kolorystyki itp.) nie powinien być jedyną zmianą! Musi być wsparty dopasowanymi działaniami marketingowymi, całą nową strategią marki. Rebranding ma podkreślić wzmocnienie jej, w pewnym sensie odciąć ją od dawnych błędów. Podkreślić zmianę oferty, czy poprawę usług.
  4. zorganizuj warsztaty lub webinar – wielu przedsiębiorców sądzi, że nie należy zdradzać swojego know-how, ale z mojego doświadczenia wynika, że wręcz przeciwnie. Pisząc artykuły, czy prowadząc szkolenia i opowiadając innym o moich rozwiązaniach, zyskuję m.in. większą popularność.

daj coś za darmo – być może wydaje Ci się to naiwne, aby dać klientowi za darmo coś, za co mógłby zapłacić, ale uwierz mi, w dalszej perspektywie zdobędziesz zaufanie i przychylność klientów, a także możesz liczyć na większą ilość odbiorców. Oczywiście nie musi to być nic wielkiego – np. Twój czas na darmową konsultację, próbka jakiegoś produktu, czy smaczna kawa w lokalu. Małe, a cieszy!