W każdej branży konkurencja jest coraz większa. Klienci mają ogromny wybór z czyich usług skorzystać. Z tego powodu właśnie, trzeba się wyróżnić – nie poprzez ciągłe obniżanie cen, czy promocje, a nabywaną renomę i miano eksperta. 

Jak stworzyć wizerunek eksperta?

  1. Potraktuj siebie jako produkt, który ma wygrać z innymi, konkurencyjnymi – zainwestuj zarówno w swój rozwój, jak i w swój wygląd, ponieważ to Ty zostaniesz zapamiętana.
  2. Bądź pewna siebie – często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak ważne jest budowanie pewności siebie. Pozytywne postrzeganie siebie i swojej firmy stanowi punkt wyjścia do nawiązania korzystnych relacji z innymi.
  3. Strona www/blog – strona internetowa stanowi swego rodzaju wizytówkę Twojej firmy. Powinna być przejrzysta i schludna, aby podkreślać profesjonalizm. Jeśli chodzi o treść, warto by była napisana językiem korzyści. Poinformuj, czym się zajmujesz, przedstaw się, opowiedz o sobie i swoich produktach lub usługach. Zagwarantuj klientom łatwą i szybką formę kontaktu. Podaj swój adres. Na blogu z kolei umieszczaj artykuły – najchętniej czytane są te z konkretnymi radami dotyczącymi Twojej branży. 
  4. Referencje – zadbaj o to, by na Twojej stronie www, LinkedInie, social mediach pojawiały się opinie osób, które skorzystały z Twoich usług. Uwiarygodnią Cię one w oczach nowych klientów i pokażą od najlepszej strony.
  5. Social media – w dzisiejszym świecie są najszybszym i najbardziej skutecznym sposobem na budowanie rozpoznawalności marki, a tym samym Ciebie. Poza tym pozwalają na budowanie więzi między Tobą a odbiorcami, a tym samym lojalności klientów względem Twojego biznesu.
  6. Artykuły eksperckie – wyjdź z inicjatywą i napisz do magazynów lub portali branżowych. Postaraj się o nawiązanie współpracy. Zaoferuj ciekawą, wysokiej jakości treść na strony internetowe, na które mogą wchodzić Twoi potencjalni odbiorcy. 
  7. Webinary, ebooki – najpopularniejsze webinary oraz ebooki mają formę szkoleń. Przekaż użytkownikom jakiś niewielki pakiet darmowej wiedzy. Po odbytym mini-kursie możesz zaproponować klientom swoje płatne usługi. Znaczna część zaangażowanych osób skorzysta z Twojej propozycji. 
  8. Szkolenia – warto prowadzić stacjonarne szkolenia.Mają one największą wartość, ponieważ dają Ci okazję do pokazania się w roli perfekcjonistki – ekspertki, która wypowiadając się w elokwentny sposób, potrafi dzielić się z innymi wiedzą.
0